19 Şubat 2010 Cuma

Derbi öncesi son durumlar..

Pazar akşamı 19.00'da tüm Türkiye'nin merakla beklediği derbi müsabakası oynanacak.. İki takımın son durumlarına bir göz atıp, maçın ne şekilde seyredeceğine şimdiden bir tahminde bulunalım istedim..

Önceliği ev sahibi Beşiktaş'a verelim.. Beşiktaş geçen hafta Gaziantepspor deplasmanında oldukça kötü bir performans ortaya koyup 2-0 mağlup olmuştu.. Bu maçı 90 dakika izleme şansım olmadı ancak özetlerde gördüğüm Beşiktaş'ın daha farklı mağlup olmaması Gaziantepsporlu oyuncuların şanssızlığı ve beceriksizliğindendi.. Oyuna sonradan giren Nobre ile yakaladığı 2 gol pozisyonu dışında pek fazla pozisyona da girememişti Beşiktaş.. Derbi şüphesiz ki bu maçtan çok farklı olacak, ancak Beşiktaş'ın da eksiklerinin devam ettiğini görmemiz açısından bu maça bakmakta fayda var..

Beşiktaş Gaziantepspor maçında 4-4-1-1 sistemi ile sahaya yayılmıştı.. Kalede Rüştü, savunmanın sağında Ekrem, solunda İbrahim Üzülmez, göbekte Toraman ve Sivok ikilisi.. Orta sahanın solunda İsmail, sağında Holosko, orta sahanın ortasında Ernst ve Fink ikilisi, hemen önlerinde Tabata ve ileri uçta da Bobo.. Ancak derbiler için her zaman sürprizleri olan Mustafa Denizli'nin Galatasaray maçında farklı bir ilk 11 sahaya süreceğini tahmin etmek çok zor değil.. Benim tahminim Ferrari'nin dönmesi ile birlikte Ekrem'i kenara alacağı.. Mustafa Denizli, İbrahim Toraman'ı sağ beke çekip sezonun ilk yarısının uyumlu ikilisi Ferrari-Sivok'u göbekte kullanacaktır.. Keita'nın yaratabileceği tehlikelere karşı sol kanadı değiştireceğine inanmıyorum Denizli'nin.. Muhtemelen yine Üzülmez-Köybaşı ikilisi görev alacaktır.. Mustafa Denizli bir sürpriz de Tabata-Nihat değişikliği ile yapabilir.. Sene başından bu yana beklenileni veremeyen Nihat bu maçta taraftarla barışma maçı olarak görülüp sahaya sürülebilir Bobo ile birlikte.. Bu iki değişiklik dışında ben Denizli'nin başka sürprizleri de olabilir diye düşünüyorum.. Malum bir Fenerbahçe-Galatasaray maçında Ali Güneş'i sürpriz golcü olarak oynatıp, sonuç aldığı bir maç da vardı.. Ancak kadrolr açıklanana kadar bunu kestirmek zor.. ( Tello-Köybaşı ya da Ekrem'i sağ kanatta kullanıp Holosko'yu yedeğe çekebilir)

Galatasaray açısından bakacak olursak Jo'nun sakatlığının geçtiği ve derbi maçında sahada olabileceği söyleniyor.. Ancak Frank Rijkaard'ın ben sakatlıktan yeni çıkan Jo'u ilk 11'de oynatacağını düşünmüyorıım.. İlerleyen dakikalarda mutlaka şans verecektir eğer iyileştiyse ancak ilk 11'de sahaya sürülmez diye tahmin ediyorum.. Rijkaard muhtemelen Madrid maçının kadrosunu bozmayacaktır.. Hele hele Santos-Caner değişikliğinin getirdiği sonucu gördükte sonra oyuna Santos ile başlamayacağına eminim.. Belki Beşiktaş'ın hızlı oyuncuları Nihat-Bobo karşısında defansta Servet-Emre Güngör değişikliği yapılabilir.. Galatasaray'da Lucas Neil'in transferi savunmayı bir kademe üste taşıdı.. Galatasaray savunması artık dan-dun vuruşlarla topu ileri şişirmek yerine daha çok ayağa oynuyor.. Bunda Elano'nun ortasahada biraz daha geriye çekilerek oyun kurma görevinin kendisine verilmesinin de payı büyük elbet.. Defansın önündeki Mustafa Sarp-Mehmet Topal ikilisi ise hala uyum sağlayabilmiş değil.. Özellikle Sarp'ın hala büyük takımda oynamaya alışamadığını düşünüyorum.. Mehmet Topal da ilk sene futbolunu oldukça geliştirdikten sonra bir duraklama dönemine girdi..

İki takımın kalecilerini karşılaştırdığımızda Rüştü uzaktan yediği enteresan goller dışında Leo Franco'ya göre bir adım daha önde gözüküyor.. Defans konusunda da göbekte Sivok-Ferrari ikilisi Servet-Neil ikilisine göre daha fazla beraber oynamış, daha uyumlu bir ikili.. Kanatlarda ise Galatasaray daha ağır basıyor.. Uğur-Keita ikilisi Üzülmez-Köybaşı ikilisine, Hakan Balta-Caner ikilisi de Toraman-Holosko ikilisine göre daha üstün gözüküyor.. Forvet konusunda sakatlıklardan dolayı Galatasaray sıkıntı çekiyor.. İleride Arda hem verimli olamıyor, hem de kendi özeliklerini kullanamıyor.. Beşiktaş'ta ise derbi maçlarında her zaman fark yaratabilecek Bobo gibi bir silah var.. Galatasaray daha çok kontra ataklarla gol arayacak ve eğer oyun istenildiği gibi gitmez ise ön liberolardan birisini ( Sarp ya da Topal ) çıkarıp ileriye Jo'yu alarak oyuna müdahale edebilir..

Saha ve seyirci avantajına sahip Beşiktaş'ın oyuna tempolu başlayacağını, buna karşılık Galatasaray'ın kalabalık orta sahası ile bol pas yaparak, oyunu kontrol altına almaya çalışacağını düşünüyorum.. İstatistikler skorun ikinci yarı değişmeye daha yakın olduğunu gösteriyor.. Özellikle maçın son 15 dakikasında gol ya da goller izleyebileceğimizi düşünüyorum..

Hakem Fırat Aydınus ilk yarıda İnönü'de oynanan Beşiktaş-Fenerbahçe derbisini de yönetmişti. Bu maçta Gökhan Gönül'ün penaltısını vermemesi ile maçın kaderine etki etmişti.. Bu yüzden tüm gözler O'nun üzerinde olacak.. Beşiktaşlı olarak bilinen Aydınus'un maçın skoruna etki edecek hata yapmayacağına inanıyorum.. Eğer sahadakiler de hakemin işini zorlaştıracak hareketlerden uzak dururlarsa maçın hakemi de başarılı bir maç yönetecektir.. Sonuç olarak Türkiye'de elde bulunan en iyi hakemlerin başında geliyor..


5 yorum:

  1. abim bir Galatasaraylı olarak saygı duyuyorum sana. antuda olmanı talihsizlik olarak değerlendiriyorum. lütfen darılma. bu maça gelicek olursak maçı kaderini kanatlardaki adamlar belirler diye düşünüyorum. çünkü ortadan gelebilecek hiç bir tehlikeli oyuncu yok. ernst fink ikiliside topal sarp ikiliside aynı düzeydeler. önlerinde oynayanlar ise bizde elano beşiktaşta tabata veya x futbolcu boş alan bulamıycakları için maçın sonucuna etki ediceklerini düşünmüyorum. kanatlarda da Galatasaray daha teknik adamlara sahip olduğundan Galatasaray bu tür akınlarda etkili olur. ama ben beşiktaşı gereksaha avantajı gerekse havlu atmamaları için kazanmaları gereken bir maç olduğundan dolayı bir adım daha önde görüyorum. ilk golü atanın kazanıcağı bir maç olur büyük ihtimalle. saygılar abim...

    YanıtlaSil
  2. Öncelikle yorumlarınla katkıda bulunduğun için teşekkür ederim Mesut..
    Farklı renklere gönül vermiş olabiliriz ama saygı çerçevesi içinde görüşlerimizi paylaşırsak ben inanıyorum ki güzellikleri farklı açılardan da yakalayabiliriz..
    Maçın kanatlardan çözüleceği konusunda hem fikiriz.. İki takım da göbeği elinden geldiğince kapayacaktır ki zaten iki takımın da sistemi buna yönelik.. Bireysel yeteneklerin ön plana çıkacağı bir maç olacaktır.. Orta sahadan sürpriz isimler de maça etki edebilir Beşiktaş-Fenerbahçe maçında Fink'in olduğu gibi.. Bu Beşiktaş'ta Ernst olabilir Galatasaray'da ise Elano.. Ben olduk azevkli bir maç olacağına inanıyorum.. Gol atan takımın yediği golü çıkarması oldukça zor olacaktır.. Umarım hakem kararları maçı etkilemez ve maç sonucunda sonuç ne olursa olsun konuşulan sadece futbol olur..

    YanıtlaSil
  3. Gönlüm Beşiktaştan yana ama derbi bu ne olacağı belli olmaz, takımlar formda olsun yada olmasın derbinin havası başka olur. Kazanacak takımı kestirmek zor.

    YanıtlaSil
  4. yazinin tamamina katiliyorum ancak mustafa sarp su an itibariyle mehmet topaldan daha faydali topal ilk geldigi zamanlari aratiyor....gozu olan herkes orta sahamizdaki eksikligi goruyor tabiki yonetimde...haldun ustunelin yeni sezon icin o bolgeye takviye konusunda gece gunduz calistigini biliyoruz eminimki gereken takviye yapilacaktir...bizim icin barosun olmamasi inanilmaz bir eksik gercekten turkiyeye gelmis en katki saglayan yabanci forvet ve kewell soz soylemeye bile gerek yok...bu kadar eksiklikte beni en sevindiren bu sezon aklini basina alan ve inanilmaz faydali isler yapan sabrinin donusu ve jonun oynama ihtimali...

    jo super oynacak gol atacak diye degil,sadece herkes yerinde oynayacak kaptan arda elinden geleni yapiyor golde atiyor ama bizler onu ozellikle bu pazar etkili adam eksiltmeleri ve ortalari ile gormek istyoruz...

    su an icin tek avantajimiz bjk nin mac icinde risk alacak olmasidir bjk iki sezondur hucum oyununu beceremiyor savunmalari cok iyi ancak hucum varyasyonlari zayif heleki lucas neilin defansimizi toparladigini dusunursek dedigin gibi kanatlara yayamazlarsa bjk cok zorlanir..

    ben bu macta elanonun uzun mesafeli etkili paslarinin bize arti pzozizyonlar kazandiracagina inanaiyorum ve tabiki abdel kader keita hala bizde olduguna ilk gunki kadar sukrettigim sihirbaz adam bu maca oda agirligini koyarsa bir avantajimizda bu olacaktir

    YanıtlaSil
  5. ben sizin yazınızı ilk olarak geçen perşembe okudum madrid-gs maçı yorumunuzu,şimdide bu yazınızı okudum gerçekten müthiş analizler,senin gibi düşünenlerle sabaha kadar futbol konuşmak isterim hangi takımlı olursan ol faketmez gerçekten objektifsin.

    YanıtlaSil